西門子洗衣乾衣機 WD14S4B5BU (黑色飛頂版) 開箱

經歷多次DIY維修,使用咗12年的西門子洗衣乾衣機 WD12D460HK,最近因為有幾樣野壞咗,例如乾衣F18、水泵響和避震彈跳,無辦法再DIY維修下去,決定花5329元購買一台全新的黑色飛頂版,西門子洗衣乾衣機 WD14S4B5BU,解決了煩惱。

2015年度驗車

2015年4月初,我去幫車仔檢查機件,順便洗車,因為八月要驗車續牌,預早準備一下,以免車仔有乜野要整。
今年度好少用車,只行咗一萬一千公里,我例行添加電池水,水箱水,並用電筒照下引擎倉,看看有無異常。

2015年度驗車

車仔檢查機件


赫然發現引擎前側表面四圍都很濕,鋪滿了黄色油漬及沾滿了塵埃,毛茸茸的油汚一直伸延到引擎左邊的下方。
引擎前側表面四圍都很濕,鋪滿了黄色油漬及沾滿了塵埃

引擎前側表面四圍都很濕,鋪滿了黄色油漬及沾滿了塵埃


我在車底觀察,發現地上有反光的油漬,疑似是車上有油汚滴到地面所造成。
地上有反光的油漬,疑似是車上有油汚滴到地面
機油從車滴到地上

把車從停車場移開,可以看到地上的油漬
把車從停車場移開,可以看到地上的油漬,新油漬是反光

再用燈照射油漬對上的車架位置,發現車架左邊有很大面積範圍呈濕潤反光的狀態,看來今次引擎漏油不輕。
地上有反光的油漬,疑似是車上有油汚滴到地面

車架左邊有很大面積範圍呈濕潤反光
車架左邊有很大面積範圍呈濕潤反光

現在回想起來,對上兩次駕完車,在停車場落車時聞到車子好像有陣熱腥味似的,有一些像塑膠溶化般的異味從車頭傳出,這種味以前從來沒有。由於沒能察覺有異樣,所以沒有處理。

這樣明顯的漏油,沒可能通過今年的驗車,肯定要返廠維修後才能出去驗車。

---Advertisement
---

上網研究關於引擎漏油問題,看來有兩個可能性,一個是火咀膠圈老化漏油,一個是凸輪軸蓋密封膠邊漏油,只要拆開引擎上的膠蓋便可以睇清楚。

有外國人試過DIY更換V6引擎密封膠邊,估計需要五個小時及大量体力。工程比想像中大,因為要拆開很多零件。包括要拆走整個進氣系統,真空系統,油門控制機件,若干感應器插頭,火咀及電線組,清理引擎汚垢及更換若干陳舊老化的膠邊等,估計人工佔維修費的比例較多。

2015年5月我致電凌志維修中心,預定去免費預檢維修,據職員說目前政府驗車排期要去到七月中,驗車排期狀況仍是比較緊張。

2015年5月中,駕車往凌志維修中心,由A經理接待我。
今次凌志玩法跟過往不同,A經理先安排免費預檢,他說其他維修事情後話,他希望架車可以即刻揸走,唔洗留係度。主要是我架車比較舊款,不一定有零件可以即刻進行修理。

他說師傅會跟足正式驗車步驟去檢查,只會尋找導致驗車不合格的問題,不影响檢驗合格的先不管。
他說不會像過往,強制要求我參加「標準維修檢查服務」,那個檢查收四千幾元,我可以自行選擇要不要做。他說幫我預約驗車排期在7月,到時揸架車返黎,坐一陣驗完可以走人。

我跟他說引擎有漏油……他像我睇開的某個醫生一樣,擺出一副不屑樣,他想我明白佢先係專業,我講漏油唔算數,他重申要等師傅睇過再決定有無問題。

講到冷氣機漏水,他一口就叫我放棄唔好整,因為佢知道好難整,要拆好多野先檢查到,單是檢查費已經唔少錢,仲可能唔止塞水喉咁簡單,有其他野可能要換
(我上網查找,發現佢指的「好難整」可能係後蒸發器,這東西要成個錶板及中控台拆出來才有得整,的確是很大工程)。

說到泵把條膠邊,佢話佢地呢度只負責机械維修,車身嘅野要拎返去「噴油部門」才能處理……心諗凌志幾時變得咁官僚,要客人自己分門别類,自行找對部門處理。

跟住說到軚盤嘈音,佢又話這些不會影响驗車的唔好整,因為揾原因都要收錢,仲未計整車費用。
看他的表情,佢跟上次個職員一樣未能估計到係咩問題,連原廠都唔知發生乜問題,坊間更加無可能有人識整,我諗都係費事勞煩佢。
於是放低架車,就搭巴士返屋企。

2015年5月尾某天食午飯期間,A經理來電說車已經修理好,今日可以攞。他說除了引擎睜口漏油外,維修期間再發現兩個驗車會不合格的問題,包括軚尺漏油,另有一個叫甚麼stabilizer要更換,全部屬於軚盤部份,另外還有軚泵漏油要換軚泵。
當我問這兩個東西維修要幾錢,立即晴天霹靂,索價兩萬幾元,而且要在日本訂貨。由於太昂貴,我唯有自行在坊間揾人修理軚尺和軚泵,我這架車屬於偏門水貨,最麻煩是街上沒有人識得整。

---Advertisement
---

通常車房「唔識整」都會接黎做,然後「整唔到」就求其拆一些東西出來換,就話俾我聽「佢整咗」,後來我睇返件壞零件根本「無換過」,就知幫襯唔識整嘅車房,通常會俾人呃錢都未整好。所以即使昂貴,我寧願返原廠整,起碼佢唔會唔識整。

後來說給另一家維修店師傅知,他說訂正廠全新軚尺及軚泵的確要咁貴,所以唔會有人換全新料,一定揾二手或翻新過唔漏油的料,換咗過得到驗車就算數。至於Stabilizer,塵冚戈d,價錢比較平而且有雜廠料可用,就唔洗用二手。

2015年5月尾,請假去凌志拎返部車,在大堂坐咗大約二十分鐘,由一個容貌似韓式美男的B經理接待,佢個白滑斯文靚仔樣,一d都唔似整車師傅。
凌志汽車維修中心,顧客等候室環境很好
凌志汽車維修中心,顧客等候室環境很好


我覺得今期凌志嘅客戶經理跟以前不同,看來較年青斯文,外表似推銷員,唔似做過車房,令人懷疑有沒有整車經驗。
可能客戶本身也未必熟悉汽車,根本無必要找有經驗的師傅去做接待員。

洗咗三千幾元整咗上下「哇佬冚」踭口,同埋換咗火咀膠圈,感覺副引擎越來越嘈和震,我諗係因為師傅裝嵌「火嘴」功夫未及得上我咁仔細。通常每個氣缸火嘴安裝力度不相同,引擎轉動變得不平穩,容易震動。這是我從更換直四引擎火嘴中獲得的經驗。

話幫我調手掣就更差了,本來手掣鎖得住架車,而家整完仲鬆過以前,架車好容易溜前。

拎咗架車,拿拿聲揸車過去揾平時換油那個師傅,抵達時師傅剛剛接咗架車係度檢查緊,那架豐田Echo被師傅發現佢皮帶有裂痕要更換。
我八掛走埋去睇,真係裂咗,個車主知道就好驚,怕中途會斷皮帶。我安慰佢,只要唔好扯高轉或突然加速之類,條皮帶就無咁易話斷就斷,但都要盡快拎去換,因為唔知斷咗會有乜後果。

我想師傅幫手睇吓架車係唔係有咁多野壞,同埋可否介紹識整呢款車嘅師傅俾我。佢知道後就行咗去隔離車房,揾裡面負責整車嘅師傅C哥哥過黎幫我睇架車同報價。

---Advertisement
---

我問C哥哥佢識唔識整呢款車,C哥哥就話識。事後證實C哥哥係識整車,但沒有整這款車的經驗,因為他事後告訴我:「唔知呢款車咁難整」。
不過,我覺得揾C哥哥整車,早上揸車去佢車房放低,下午收工前可以揸走,手工都算好快,比返原廠更快更方便。

C哥哥拎住原廠免費預檢後發出的驗車不合格清單,可能張紙全部係英文,佢似乎唔識睇。
佢話若果我要求佢幫手驗車,就要先收五百元,可以在整車時扣返。
原本佢諗住照住張單去執齊堆零件,但俾我講吓講吓架車咁多野壞,佢又唔放心要親自揭開車頭同走落車底睇一睇。

於是我揸架車過去佢車房,C哥哥先去檢查引擎,佢叫我上車撻著引擎入前後波。原來就咁將波棍推前推後,引擎會往前往後擺動,這時就可以看到承托引擎的「偈躉膠」有無裂開。
好快佢就睇到引擎左边有一個偈躉膠裂咗,仲show咗俾我睇,果然明顯裂咗。他說偈躉膠一共有四個,爛咗的偈躉膠比較鬆,可能因此引擎比較震。
圓形的橡膠是偈躉膠,裂痕在這塊膠的背面,用手揭開可看見到裂痕
圓形的橡膠是偈躉膠,裂痕在這塊膠的背面,用手揭開可看見到裂痕

引擎另一邊的偈躉膠
在引擎另一邊的偈躉膠

跟住C哥哥要檢查軚尺同軚泵,叫我揸架車入車房,車房地下有一條凹槽,可以俾佢走落去檢查車底狀況。佢就走落車底,叫我將軚盤向左擰到盡,跟住又向右擰到盡,跟住又重複了兩三次。
車房地下有一條凹槽,可以俾佢走落去檢查車底狀況


原地扭軚是相當吃力的事,現在軚尺有損壞,堂軚也越來越要用力去扭動。起初我以為自己年紀大,体力差咗所以扭軚都吃力咗,原來係軚泵同軚尺老化,動力輔助比以前弱咗,所以我就要多花氣力扭軚。
之後,C哥哥把車頭唧高,用手捉住頭轆摇晃了幾下,眼見頭轆機件看來有很多虚位,車輪明顯可以左右晃動。C哥哥指軚尺機件已經磨損了,所以這麼鬆,咁樣係過不到驗車。
把車頭唧高,用手捉住頭轆摇晃了幾下


2015年05尾某天,收工後揸車落去車房俾3000元訂金給C哥哥,等佢去買軚泵軚尺等零件,維修報價6800 元。
佢同我講:
- 淨係買支二手軚尺(軚箱),收費三千幾元
- 軚泵買二手
- 軚油用正廠
- 偈躉膠用雜廠
- 轉向麈冚兩個
- 蝦鬚Stabilizer兩支

---Advertisement
---

我跟C哥哥提到前座積水問題,他指可能是冷氣機水喉甩咗或者塞咗,一定整得到,好似好有經驗的樣子。他說原廠經理黐線,大熱天時叫客人唔好開冷氣,咁要架車黎做乜。

2015年6月頭,C哥哥來電說零件已經到齊,叫我朝早揸架車去車房進行維修,C哥哥話三個小時內就搞得掂,點知佢一搞搞咗八個鐘,我估佢中途應該出咗事。

我等了一個上午,正當食下午茶時,C哥哥說架車即將整好叫我立即過去攞。我立即坐的士飛過去,見到車仔正從外面試車回來,我看見會動的車仔風采依然。

另一位師傅D哥哥正在車上調測軚盤,見他插咗一些東西入軚盤裡面左搞右搞,將架車移前移後。修好軚後,佢同C哥哥一齊檢查軚泵及軚尺,確定沒有漏油,之後用水喉沖洗車底,清理油汚,我見到車底冒出水蒸氣。
完工後支付尾數3500元,合共洗咗7000元俾C哥哥整呢次車。

我見佢地花多半日時間去修理,於是好奇問C哥哥架車係唔係好難搞,佢話難搞,佢唔知架車原來係d高級型號,安裝方法有d唔同,裝嘅時候有d野睇漏咗,裝完後要跟返正,所以用多咗時間,佢話自己今次報錯咗價,蝕咗水。
我覺得佢可能計少咗工時,因為用多咗時間。

我在網上下載了一份我的汽車型號「維修手册」,對更換軚尺及軚泵的工序有少許了解。若師傅沒有這份資料,他要靠經驗和常識去摸索,嘗試正確地拆解和安裝零件。
在香港有這麼多不同品牌和結構的汽車,車房師傅未必擁有各種型號年份的原廠維修手册,更加未必有時間去學習和鑽研,所以接生意時,往往只能靠經驗和知識去處理,中途難免會遇到麻煩。

我其實很想親自去維修車子,奈何自己沒有車房,而且香港也沒有專門讓人DIY的地方,供市民自行修理汽車。

C哥哥始終忘記咗要幫我整冷氣漏水和攝手掣,他立即吩咐D哥哥去補飛,D哥哥說要到師傅那邊升起架車先有得整,他指車廂地毯有四粒螺絲固定,就咁係掹佢唔起,所以今日無得整。

另外攝手掣同樣要升起架車,把兩個後轆拆出來才整到。他說手掣共分八格,通常調在第七格,原廠有時會調到第五格,為咗避免客人忘記鬆手掣而拖壞個brake。

---Advertisement
---

軚泵軚尺整好後,軚盤回復輕鬆的感覺,但仍未回復新車時的輕鬆。我立即檢查機件是否安裝妥當,之後便走去屯門兜咗一個圈,檢查操控是否正常。

某日早上揸車去揾師傅換油,洗咗千七元,無比一號已加價至895元/4L+220元/1L。

發生了一個小插曲,就是落車後忘記把門匙拔出,車門自動上了鎖,車匙也lock到車裡拿不出來,我要坐的士回家拿後備車匙過來開門,車子就把車房佔據了。

師傅說這個車門自動上鎖問題很普遍,自從有咗汽車防盗之後就經常發生。他說有款歐洲車的防盗更加麻煩,它不單會自動鎖門,更會自動關窗,非常惡搞。

2015年7月中,預約下午五至六時做驗車,四時半抵達葵涌的政府驗車中心,今次是第一次在這裡驗車。這個驗車中心都幾大,今日不算太多人,車一放低職員就拿車去驗。半小時後驗完,結果Pass可以走人。
今年驗車總共花費了萬幾元,希望出年驗車不用再維修了。
葵涌政府驗車中心


如果你想知道最新的政府指定驗車中心資料,可按此到運輸署名單 (2022年01月03日)。


作者: holidaydriver
發佈日期: 2015-08-02
更新日期: 2022-02-12

留言

此網誌的熱門文章

ELLE 行李箱維修